Eli z zanimanjem preučuje družinsko zastavo Špacapanov, še posebej jo pritegne nenavadni križ, ki je na njej. Ugotovi, da je enak tistemu na mozaiku v oglejski baziliki. Ali je mogoče, da je zgodovina Grediča povezana z Oglejem? Navdušena nad svojim odkritjem prosi Berta, da ji pove kaj več o družinski zgodovini. Berto ji razkrije, sicer precej nerad, skrito fresko na steni njegove sobe, na kateri je upodobljen dobri pastir. Še en motiv, ki se pojavlja tudi v Ogleju! Eli je vse bolj prepričana, da je na pragu zgodovinskega odkritja, ki bo spremenilo življenje Grediča.
Nadaljnje raziskave jo peljejo do župnika Bonifacija, ki ni najbolj navdušen nad Elijinim povezovanjem Grediča z Oglejem. Ugotavlja, da je Eli stopila na, zanj in za njegovo ljubljeno Cerkev, nevarno raziskovalno pot. Boji se, da bo razkrila dolgo varovano evangelijsko skrivnost in skrite zaklade oglejskih škofov. Tudi Bertu so Elijina odkritja čedalje manj všeč. Eli pa nič ne ustavi. Brska vse globlje, dognanja se počasi povezujejo in kažejo na to, da je Gredič morda poletni dvorec oglejskih patriarhov, ki ga zgodovinarji in arheologi že dolgo iščejo.
Medtem ko se Eli strastno posveča novim zgodovinskim odkritjem, pa Anico greje bolj mesena strast. Objekt njenega poželenja pa je - Mario. Žan in Smiljan na poti na Štajersko doživita gumidefekt, njunih težav pa ni konec tudi po tem, ko končno prispeta do Franca. Ugotovita, da Franc mešanice vina, po katero sta prišla, nima več. Po pijanskem pretepu v štajerski kleti se Žan odvleče spat v avtodom, Smiljan pa zaleže kar v Frančevi kleti, kjer se mu pod odejo pridruži Frančeva žena Mirica in zgodi se ...